اینک من و اینک سر

اینجا، جایی برای بیان ناگفته ها

اینک من و اینک سر

اینجا، جایی برای بیان ناگفته ها

حضرت امیر علیه السلام
الا و لا یحمل هذا العلَم الا اهل البصر و الصبر . . .

این علَم کدوم علَمه؟
به نظرم علَم امروز، علَم انقلاب اسلامیه...

کربلا رفته ای تو یا نه هنوز؟! (6)

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ

یبل


نزدیکای اذان صبح بود که رسیدیم مرز مهران. جاده ای دو طرفه بود که دقیقا 5 اتومبیل در کنار هم داشتند حرکت میکردند.  تعداد خودرو ها زیاد بود که دیگه اتوبوس ها نمیتونستن جلو برن.

 اجباراً  پیاده شدیم و همراه جمعیت در مسیری که تا اونوقت آخرش رو ندیده بودم حرکت کردیم . وصف اون فضا واقعا سخته.

یه جایی رو تصور کنید  که همه دارن به یه سمتی حرکت میکنن و اونقدر صدای بوق و بوی دود میاد که فقط دوست داری نزدیک ترین جا بشینی روی زمین. در همون حالت تابلویی رو دیدم که روش نوشته بود : مرز مهران 10 کیلو متر . یعنی ما باید این مسیر رو پیاده میرفتیم؟؟ تصورش هم برام سخت بود. هوا داشت به سرعت روشن میشد. به پیشنهاد دوستان همون جا کنار جاده نماز صبح رو خوندیم و دوباره حرکت کردیم.

یه چهار راهی هست همون نزدیکی که فک میکنم بهش میگن چهار راه زائز. جایی که پر بود از زائر. و البته کسایی که چون میدونستن اونجا پر از زائره اومده بودن. یه عده ای نیسان داشتند و ملتو پشتش سوار میکردن و میبردن، کار خوبی بود . چون بین اون جمیت، فقط نیسان  میتونه کمک کار خوبی باشه.

 چند کیلو متری رو پیاده رفتیم. اتوبوس های شهرداری تهران به دادمون رسیدن و ما رو چند کیلو متری جلو تر پیاده کردن. بقیشو باید پیاده میرفتیم. سه چهار کیلو متری میشد. شوق و ذوق توی چهره ها نمایان بود.حرکت در مسیری که میزان سختیش قابل پیش بینی نبود برای من کار شاقی نبود ولی نمیدونم برای یه بچه ی دو ساله یا یه پیرمردِ عصا به دست هم همین طور بود یا نه ؟! خودم از اینکه چند کیلو متر بیشتر تا مرز نمونده خوشحال بودم و از اینکه نمیدونستم میتونم عبور کنم یا نه ناراحت . البته این جمعیت چند هزار نفره همین طور که داشت به سمت ساختمون مرز ایران و عراق نزدیک می شد هیچ توقفی در کارش نبود . جمعیت روان بود و این نشونه ی این بود که مرز چفت و بست محکمی نداره . هر کسی راحت این رو متوجه می شد ...

همه به سوی یک مقصد میشتافتند ... وعده : اربعین . جاده ی نجف-کربلا

 

ادامه دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۴
طاها

نظرات  (۱)

یادش بخیر پیاده روی های شبانه نجف-کربلا...
سختی های شیرینی داشت
یاد اربعین بخیر
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی