اینک من و اینک سر

اینجا، جایی برای بیان ناگفته ها

اینک من و اینک سر

اینجا، جایی برای بیان ناگفته ها

حضرت امیر علیه السلام
الا و لا یحمل هذا العلَم الا اهل البصر و الصبر . . .

این علَم کدوم علَمه؟
به نظرم علَم امروز، علَم انقلاب اسلامیه...

گفتگوی من و عطار (به سبک گلستان سعدی)

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۷ ق.ظ

یاد دارم که شبی در ایام جوانی از دردِ چرب­ کبدی‌ام به مغازه‌ای عطاری­ ­پناه بردم و خوش‌سیما پیرمردی را هم­ صحبت شدم. همو را گفتم ای وی؛ مرا دارویی ده که دردم را بِه!

بگفتا: از چه نالانی ای جوانک!

گفتمش: کبدم چرب گشته است. حجامتی کردم بین دو کتفم را که از آن خون چرب جاری بود!

بگفتا: خودت را اندوهگین مساز که دوای دردت نزد خودم است. هر صبح که از خواب برخیزی کاسنی و شاطره را عرق خوری که می‌سازدت آن‌چنان‌که باید.

گفتمش: ای پیر خردمند! این دو که تو پیچاندی نسخه‌اش را، نه مناسب حال نزار من است. چون هر دو سرد باشند و مرا در رختخوابم افکنند. حال چه کنم ای وِی؟؟

بگفتا: این‌که مشکلی نیست مرعطار را. قرمز فلفلی دهمت آن‌گونه که مزاجت را به تعادل کشد تا بروی و خوش باشی.

گفتمش: قرمز فلفل اگر خورم صورتکم جوش همی زند و حالم را گیرد.

شیخ نگاهی به مریدان کرد و رو به من گفت: زن همی بستانده‌ای یا نه؟

با سؤالش حالی عجیب یافتم و با تمام قدرت بگفتم: نه.

بگفتا: زن که گیری همه‌ی دردهایت یکسره دوا خواهد شد و دیگر نیاز نیست برای یافتن دوای دردت خود را آواره‌ی کوه و بیابان سازی.

گفتمش: آدمی برای رفع بلایی مگر خودش را دچار بلای بزرگ‌تر همی‌سازد؟!

با نگاهی عاقل اندر سفیه پاسخم داد: حال اگر به‌جای بلا، طلا باشد چه؟!

چندان سخنش حکیمانه بود و به ­جا، که مریدانِ شیخ، گریبان­ ها همی چاک نمودند و نعره­ ها همی برآوردند و من مست و مدهوش برجای خود ساکت بماندم.

وقتی‌که دردی بر سرت آمد مزن جـوش                              با نســخه‌های من هــمی مســتی و مدهوش

جانـــا مرو انـــدر پی صد راه چـــاره                              درمان درد تو هـــمی زوجی ست خوش­پوش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۱
طاها

نظرات  (۱)

عالی بود:))
پاسخ:
خواهش میکنم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی